ALPHA CURSUS

'Wat is de zin van het leven? Wat is het plan van God voor mij? Wat heeft Jezus met ons leven vandaag te maken? Hoe omgaan met het geloof en de kerk?' Als je met één of meer van deze vragen rond loopt, dan is Alpha iets voor jou.

Waar staat Alpha voor?

Allen die meer willen weten van het christelijk geloof.

Leren en het fijn hebben met elkaar. Je kunt dingen leren over het christelijk geloof en tegelijk ookals je dat wilt vertellen over je geloof. Het goed hebben met elkaar.

Pizza’s, patat of stamppot. Welke maaltijd dan ook. Samen eten geeft mensen de gelegenheidelkaar te leren kennen en vriendschappen te sluiten.

Helpen, er zijn voor elkaar. Kleine groepen geven gelegenheid om door te praten over eigen vragen.

Alles wat u altijd al wilde weten (en een heleboel meer). Alpha is een plek waar geen enkele vraag wordt gezien als te simpel of te bedreigend. We leren van elkaar en laten elkaar in waarde.

Voor wie is Alpha?

Alpha is voor iedereen! Alles mag en niets moet. De cursus is gericht op volwassen, die:

meer willen weten over het christelijk geloof.

hun geloof nog eens vanaf het begin willen doordenken.

God kennen en er over willen praten met anderen.

Hoe werkt de Alphacursus?

Een Alpha-bijeenkomst wordt begonnen met een maaltijd, gevolgd door een inleiding van maximaal een half uur. In kleine groepen is er gelegenheid om door te praten over alle vragen die de inleiding oproept. Het is een goede manier om vrij snel mensen te leren kennen die (ook) meer willen weten over onderwerpen als:

• Wie is Jezus?
  • Waarom stierf Jezus aan het kruis?
  • Waarom zou ik de bijbel lezen en hoe moet dat dan?
  • Waarom en hoe kan ik bidden?
  • Wat te denken van de Heilige Geest en wil ik wel vervuld worden?
  • Hoe leidt God ons leven? * Hoe kan ik het kwade weerstaan?
  • Kan God ook vandaag mensen genezen?
  • Hoe maak ik het beste van mijn leven en wat heeft de kerk er mee te maken?

De cursus bestaat uit 10 of 11 avonden en een weekend. De cursus is gratis, maar we vragen wel een kleine bijdrage voor de maaltijden en het weekend. Voor materialen wordt gezorgd. Iedere deelnemer krijgt een werkboekje. Daarnaast kun je zelf het boek ‘Een kwestie van leven’ van Nicky Gumbel aanschaffen.

Ben je enthousiast geworden en wil jij je opgeven?

Je kunt je opgeven door een mail te sturen naar Jan van Twillert of Dick Dijkhuizen: alphavaneemdijk@gmail.com

Ook voor meer informatie kun je een mail sturen. Jan van Twillert of Dick Dijkhuizen neemt dan contact met je op.